Tip untuk perkahwinan bahagia




1. Sentiasa ingat kewujudan pasangan anda. Jangan putuskan sesuatu keputusan tanpa merujuk pada pasangan anda. Apa sahaja yang anda lakukan, pasangan anda perlu tahu kerana dia memang berhak tahu.

2. Sentiasa tunjukkan pada pasangan anda yang anda sangat mencintai dirinya. Jangan pendamkan perasaan cinta kerana perbuatan anda itu adalah tidak adil. Anda perlu ambil kira perasaan pasangan anda. Perkahwinan akan lebih bahagia jika masing – masing tunjukkan rasa cinta pada satu sama lain.

3. Sentiasa hargai pasangan anda. Jangan kedekut untuk ucap terima kasih atau berikan pasangan anda hadiah kerana menjadi pasangan yang baik.

4. Sentiasa hormat pasangan anda dan jangan sesekali melukakan hatinya. Apabila anda hormat pasangan anda, anda boleh kawal diri anda dari melakukan perkara yang boleh beri kesan pada kebahagiaan rumah tangga anda.

5. Sentiasa berkomunikasi dengan pasangan anda . Ambil masa untuk luahkan apa yang anda rasa pada pasangan anda. Komunikasi akan membuatkan anda dan pasangan anda menjadi lebih faham antara satu sama lain.

6. Apabila masalah muncul, anda jangan marah. Sebaliknya anda terus bincang bagaimana hendak selesaikan masalah tersebut. Lagi cepat masalah selesai, lagi cepat anda akan rasa bahagia.

7. Jangan selalu merungut dan berleter. Terima kelemahan pasangan anda seadanya sepertimana dia terima kelemahan diri anda. Sentiasa bersikap terbuka terhadap pasangan anda terima dia seadanya.

8. Amalkan sikap percaya terhadap pasangan anda. Anda perlu tunjukkan yang anda sangat percaya pada pasangan anda. Apabila anda tunjukkan rasa yakin terhadap pasangan anda, pasangan anda akan rasa lebih yakin untuk mencintai diri anda.

9. Perbaharui cara anda melakukan hubungan seks dari semasa – semasa. Sentiasa cari jalan baru untuk memuaskan pasangan anda.

10. Sentiasa bersikap romantik terhadap pasangan anda.




0 comments:

Post a Comment